generated by sloganizer.net

2007-04-23

Så var sagan all

Så var sagan all. I och med Heerenveens förlust mot Alkmaar är banken nere på noll. Jag gjorde en sista desperat satsning för att få denna allra första Femhundring på rätt köl igen men drömmen krossades sav Sunderland och Manchester United. Heerenveen tänker jag inte gnälla på då det var mer utav en chansning.

Sunderland däremot. Det är ju anskrämligt att de skall behöva torska borta mot ett lag som Colchester när de har uppflyttning till Premier League i sina händer. Jag saknar ord. Nu hoppas jag att de missar direktuppflyttningen som straff och att det istället blir Birmingham och Derby som tar direktplatserna. Sen kan de Svarta Katterna få slåss mot blodtörstiga West Brom, Wolves och Southampton som jag tror tar övriga kvalplatser. Good luck with all that, önskar Tippar-Sven.

Att vara sämst när det gäller är också någonting Manchester United brukar vara emellanåt. Att tappa poäng hemma mot Middlesbrough i det läge man befinner sig i är kriminellt dåligt. Nu visade det dock sig på söndag att man verkar ha en speciell änglavakt denna säsong. Chelsea lyckades nämligen inte slå norra Englands andra skräplag Newcastle borta och misslyckades därmed att ta in på Uniteds försprång. Jag säger då det.

Min slutsats är att någon av alla de tusentals besökare som bloggen haft hittills har satt en jinx på den första Femhundringen. Jag kommer nu i dagarna att arbeta tillsammans med en exorcist för att få bort den så att april månads Femhundring blir framgångsrik.

Ta nu och lyssna och titta på den ocensurerade videon till Mike Jones mästerverk Still Tippin’. Varning utfärdas till er som eventuellt sitter på jobbet.

På återseende!

Slutgiltigt resultat Femhundring 01:

Ursprunglig bank: 500 SEK
Nuvarande bank: 0 SEK
Resultat: -500 SEK (-100%)

Inga kommentarer: