generated by sloganizer.net

2007-03-25

Bra lördag - hälften satt

Efter en lång lördag med massvis av fotboll är det nu dags för redovisning av Femhundringen så här långt.

Ursprunglig bank: 500 SEK
Nuvarande bank: 786.20 SEK
Resultat: +286.20 SEK (+57.24%)

Två av totalt fyra spel satt alltså, vilket får betecknas som godkänt då banken växte. Nedan följer mina kommentarer till spelen.

Irland - Wales (F01S03). Här trodde jag på Wales och satte 40 SEK på en vinst för dem. Tyvärr var dock walesarna ett nummer för litet på Croke Park och fick lämna Dublin med en förlust i bagaget. Med facit i hand så överskattade jag nog betydelsen av herrarna Giggs och Bellamy. Torskade alltså 40 SEK på detta spel.

Moldavien - Malta (F01S04). Här trodde jag på ett oavgjort resultat och satsade 40 SEK på det till det glada oddset 3.90. Matchen slutade enligt plan 1-1 även om Moldaviens kvittering kom sent, 85:e minuten. Jag får skriva ett tackkort till Alexandru Epureanu som svarade för denna kvittering. Moldavien missade även en straff i första halvlek och verkar ha fört spelet mestadels mot ett taktiskt och kontrande Malta, som var nära sin andra raka seger i EM-kvalet - ett fantastikt facit för detta lilla land. Vinst 156 SEK på detta spel.

Grekland - Turkiet (F01S05). Kvällens fiasko. Bara att konstatera att jag var helt fel ut här, spelade 40 SEK på kryss. Trodde på en tät och hård match med få eller inga målchanser, men det blev tvärtom - ett veritabelt målfyrverkeri. Detta var dock till stor del Greklands målvakt Nikopolidis förtjänst. Han kastade mer eller mindre in två av bollarna i eget mål och såg i största allmänhet ut som ett såll. Han bör ha gjort sin sista landskamp. Förlust 40 SEK således.

Israel - England (F01S06). Kvällens andra vinst. Spelade 20 SEK på resultatet 0-0. För mig var detta väntat. Egentligen är det tragiskt att ett land som har så mycket individuell talang inte kan åstadkomma någonting på landslagsnivå. England skall spela engelskt. Driv upp tempot, smäll på, aggressivitet och bombregn av inlägg in i straffområdet, galna löpningar över hela plan, motståndaren skall aldrig få vila - den typen av kännetecknen menar jag att den engelska landslagsfotbollen skall ha. Men, men... nu blev det ju i alla fall en vinst på 160 SEK tack vare de förutsägbara engelsmännen och det är ju inte fy skam.

Nu skall jag sätta mig och leta nya spel. Stay tuned to keep winning!

Inga kommentarer: