generated by sloganizer.net

2007-03-25

Nordirland - Sverige (F01S07)

Dags för det sjunde spelet i denna allra första Femhundring. Inte så mycket odds inför veckans EM-kval har lagts upp hos Bet24 (kör första Femhundringen där), så det är inte omöjligt att det blir fler spel.

Ursprunglig bank: 500 SEK
Nuvarande bank: 786.20 SEK
Resultat: +286.20 SEK (+57.24%)

Detta spel: Nordirland - Sverige, 2
Insats: 150 SEK
Odds: 1.60 @ Bet24
Möjlig vinst: 240 SEK

Analys: Denna match skall bara Sverige vinna, allt annat är ett stort misslyckande. Tycker att 1.60 är ett helt OK odds och 150 SEK känns som en lämplig insats givet nuvarande bank. Visst, David Healy har stänkt in en del mål och Nordirland kämpar säkert till sista blodsdroppen, men Sverige är ett mycket bättre lag på varenda position. Betecknar detta spel som säkert.

betsafe.com

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena.....
har inget med det du skrivit att göra men vart är dina startelvan.se tips? ;P

Anonym sa...

Heja Sven!

Anonym sa...

Håller med om att 1.60 är ett OK odds, ännu bättre är dock 1.70 som finns hos flertalet bolag. Sverige är ett av Europas mest stabila landslag. Hade jag haft en större tell på NI hade jag antagligen bettat hårt här. Tyvärr fick jag nöja mig med audio med hyfsat partisk kommentering över Liechtenstein - Nordirland. Är mycket osäker på hur den matchen ska tolkas. Och har jag osäker tell från den matchen blir även ett annat spontant bra spel relativt osäkert - Överspelet i Liechtenstein - Lettland (Ö2.5(2.15)/3.5(3.6)). Två saker är dock stenklara. NI har svårare att spela mot sämre lag - NI kommer under resterande del av kvalet spela flera klasser över sin förmåga framförallt mot bättre motstånd. Man tror verkligen på EM-spel efter Liecht.-matchen (och varför skulle man inte göra det).

Anonym sa...

Så var zlatan med igen och hur går det då? Åt helvete!

Pinsamt ack så pinsamt.

Anonym sa...

Att skylla förlusten på Ibrahimovic är bara löjligt!

Det var snarare så att Lagerbäck ställde upp med fel manskap!

Att starta med tre allsvenska spelare som inte spelat tävlingsmatcher på ett bra tag på mittfältet håller inte!

Anonym sa...

japp, som vanligt skyller man på zlatan igen va? sure..

Men försvaret/målvakten då? Över värdsklass? är det det du syftar på? (till föregående inlägg)

Anonym sa...

Tur att jag inte spela på denna match (som jag trodde var säker vinst)för misslyckat blev det och skulle jag förlorat pengar på det oxå hade det blivit landssorg en vecka! Nästa kvalmatch kanske jag satsar och vinner på ännu en svensk förlust. Fast det är väl snudd på landsförräderi?

Tippar-Sven sa...

Anonym 25 mars 2007 kl 21:40 CET: Tack, bra förslag. Jag skall ta och plocka ihop ett lag på startelvan.se.

garpe: Tack för det, tyvärr gick det inget vidare denna gång med Sverige... Hoppas på bättre lycka nu.

niccel: Helt rätt, jag spelade väl tidigt och fick därför 1.60 vilket jag sen insåg var sämre än på de flesta andra stället. Även Bet24, där jag kör uteslutande nu under mars och april, höjde sitt odds på Sverige. Men, men - som vi vet nu så spelade ju det ingen större roll...

anonym 28 mars 2007 kl 21:39 CET: Håller med om att det var pinsamt dåligt av Sverige, men skulden bör fördelas på samtliga spelare som var inblandade.

tomas: Håller delvis med dig, men tycker att man borde ha kunnat vinna matchen trots de allsvenska spelarna om man kommit upp i normal kapacitet. Sverige är sällan bra när man är favoriter (du hör vilken tippare jag är i efterhand, hehe)

ronaldinha: Med facit i hand hade det ju varit en fin tröst att spela på Nordirland, hade gett bra betalt och man hade inte behövt gråta sig till sömns... Men som jag skriver kommer jagt att hålla mig långt, långt borta från Sveriges matcher i fortsättningen. Tycker ej att det är landsförräderi att spela emot Sverige, men det skulle inte kännas rätt för mig till 100%.