generated by sloganizer.net

2007-03-21

Fyra spel för lördagen


Nu har Tippar-Sven funderat, funderat, funderat och funderat…. Resultat? Inte mindre än fyra friska och potentiellt lukrativa idéer till lördagens EM-kvalmatcher. Vi går igenom idéerna var för sig nedan. Denna gång har jag plockat ut ”oddsare” och hoppas kunna sätta två av fyra. Sätter jag en av fyra så är banken i stort oförändrat så det är sämsta acceptabla resultat. Kom ihåg, det är meningen att Femhundringen skall växa! Kommer jag upp till tre eller rent av samtliga kan vi börja prata succé för Tippar-Sven redan efter sex spel i Femhundring 01. Men, men… först, en repition av läget i Femhundring 01 inför helgens lir:

Ursprunglig bank: 500 SEK
Nuvarande bank: 610.20 SEK
Resultat: +110.20 SEK (+22.04%)

And now, without further ado, Tippar-Sven gives you the best bets of the weekend:

Irland - Wales (F01S03)
Spel: 2
Insats: 40 SEK
Odds: 5.50
Möjlig vinst: 220 SEK
Analys: Ett derby mellan två brittiska lag, även om Tippar-Sven är väl medveten om att Irland är självständigt och ej tillhör Storbritannien. Här glider jag alltså in och påstår att Wales kommer att vinna. Varför? Ja, dels så har vi två offensiva spelare i Wales som är grymt heta just nu, Giggs och Bellamy. Jag tror dessa snabba illrar passar Irlands stabbiga backlinje synnerligen illa. Irländsk landslagsfotboll känns också på nedgång i största allmänhet, något som spär på mina teorier om att Wales kommer att ta detta. Jag menar, tokstryk mot Cypern och nästan poängförlust mot giganterna San Marino den senaste tiden är tydliga tecken på att allt inte står rätt till. 5.50 är också ett för bra odds för att jag inte skall chansa med en tvåa här.

Moldavien - Malta (F01S04)
Spel: X
Insats: 40 SEK
Odds: 3.90
Möjlig vinst: 156 SEK
Analys: På pappret är inte denna match någonting som får mina fotbollssmaklökar att börja vattnas, men det är ett bra spelobjekt. Jag räknar med att denna match slutar oavgjort. Såväl Moldavien och Malta är med i EM-kvalet av principiella skäl, inget av landen kommer aldrig någonsin att kunna kvalificera sig. Mellan dessa och övriga blåbärsnationer pågår något slags inofficiellt EM där lagen gör upp om vem som är minst dålig. I denna tävling är Malta grymt heta efter vinsten i oktober mot det etablerade landet Ungern. Mycket starkt gjort. Jag anser att Moldavien är relativt likvärdiga och räknar med att båda lagen är nöjda med ett oavgjort resultat här.

Grekland - Turkiet (F01S05)
Spel: X
Insats: 40 SEK
Odds: 3.15
Möjlig vinst: 126 SEK
Analys: Denna match, som liksom Moldavien - Malta är hämtad från Grupp C, är en väldigt laddad match, såväl sportsligt som politiskt. Jag misstänker att det kommer att vara mer än hyfsat tryck på Georgios Karaiskakis Stadium när matchen kickas igång. Som det ser ut så är Grekland och Turkiet de lag som kommer att hamna på de två översta platserna i denna grupp och jag förväntar mig en väldigt tillknäppt, hård och nervig match med få eller inga målchanser. Såväl Grekland sonm Turkiet har tre raka vinster i gruppen och har inte släppt in några mål alls, jag räknar med 0-0 här. Säkert kryss om ni frågar mig.

Israel - England (F01S06)
Spel: 0 - 0
Insats: 20 SEK
Odds: 8.00
Möjlig vinst: 160 SEK
Analys: England, England, England…. Detta hopplöst haussade lag med så många individuellt skickliga spelare som aldrig tycks kunna leverera. Nu har de kniven på strupen igen och det är clownen McLaren som skall lotsa dem ur denna knipa. Tillåt mig hånle. Att klanten inte har med Beckham i truppen gör att han borde få sparken direkt. Hade Beckham varit med i denna match hade jag aldrig spelat emot England. Minns frisparken i den avgörande Greklandsmatchen. Han ledde sitt land och är tillsamman med Terry den enda som har lite fighting spirit. Rooney är tyvärr alltid missriktat aggressiv på ett fjantigt sätt i landslagssammanhang. Personligen anser jag att England hör hemma i alla EM- och VM-slutspel, men jag tror tyvärr att de sumpar det denna gång. Denna match räknar jag med slutar 0-0, Israel är grymt laddade och England är som vanligt helt impotenta och ångeststinna.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Riktit kul med din blogg. Du får sno precis vilka idéer du vill, bara att köra. It´s an all-sharing world (eller nått:)
Dina tipps är dessutom mil bättre än mina egna, så det får bli inspiration av dig ett tag, vad det gäller sportspel!
Keep it up!

Anonym sa...

kul med ett nytt blogg. önskar god lycka och hoppas det fortsätter som dina första spel ;).
Hur länge har du tippat undrar jag för du verkar ha koll?

/The T

Anonym sa...

intressanta spel,, dock tror jag england kommer vinna med 1-0

Anonym sa...

Irland - Wales
Här håller jag med. Wales ojämna senaste tiden, brittiska derbyn har en tendens att vara jämna. Klart är dock att Irland kommer spela betydligt bättre här än senast. Bra chansdrag.

Moldavien - Malta
Konstigt nog verkar du helt bortse hemma-bortaplansfaktoren. Malta har sedan länge lyckats med en del poängvinster på hemmaplan - ser således inte Ungern-matchen som indikation på formtopp. På bortaplan är man inte lika heta med idel nollor sedan Israel ECQ 2003. Moldavien är dock stabilt hemma. Visserligen inte mycket poäng mot större nationer men mot lägre nationer har man de senaste åren vunnit nästan uteslutande. Jag anser 1.55 1 som bra spel.

Anonym sa...

Englandmatchen satt som en smäck!

Anonym sa...

Lyfter på hatten och tackar för tippsen.

Anonym sa...

Riktigt bra måste jag säga! tack för tipsen.

Tippar-Sven sa...

Kul med åsikter och tyckande, det uppskattas enormt mycket!

Vänsterdojjan: Tack för det! Du är varmt välkommen att låta dig inspireras av mina spelförslag!

The T: Tusen tack för dina lyckönskningar! Jag har spelat och tippat i ca 7-8 år nu på regelbunden basis. Haft vissa formsvackor när jag chansat för mycket, men nu har jag haft god form ett bra tag.

Anonymous (kl 19.37): Det var nära att England spräckte nollan, men med tanke på mitt tips är jag glad att de ej gjorde det.

Niccel: Tack för din feedback, det märks att du tänkt till. Vad gäller Wales så verkar både du och jag ha överskattat Wales lite, de såg ut att vara ett nummer för litet i Dublin igår. Malta-Moldavien fick jag rätt, men det var mest gut feeling från min sida. Har nämligen sett Moldavien en hel match en gång och de var riktigt dåliga.

Tomas: Japp, den satt fint! Hoppas du spelade!

Anonymous (kl 22.58 och 23.58): Ingen orsak, jag är glad att ni hittat hit! Nu skall jag sätta mig och leta efter nya spel!

Anonym sa...

Det tycks som att det för med sig otur att kommentera spel. Detta är inte första bloggen där jag hävdar motsats i något spel för att sedan visas mig ha fel. Postmatch-kommentarer:

Irland - Wales
Som du säger Wales ett nummer för litet. Hoppades att man skulle återse spelet från te.x Tjeckien-mötet. Iofs är det nog så att San Marino-mötet ska dolkas som att öka Irlands chanser istället för tvärtom. Nu missade jag tyvärr första halvleken så svårt att säga hur dåligt vadet var men antagligen inget genomuselt spel.

Moldavien - Malta
Här vill jag ge mig själv cred för att jag åtminstone spelade till en marknadshög etta. Ettan sjönk stadigt närmare matchstart och stannade på 1.37. Spelade tidigare under veckan till 1.55. Dock har jag ingen uppgift vad bookiebolagen stannade på. Men detta till trots plus det faktum att Moldavien missade straff kan man nog hävda att det inte var ett klockrent tips. Även om Moldavien förde spelet så var matchen enligt uppgift chansmässigt jämn. Jag såg Ungernmatchen som en enskild händelse men får nog inse att Maltas form är maxad. Man går mot sitt bästa kval någonsin. Appropå Moldavien live så var det tyvärr flera år sedan jag hade nöjet att bevittna detta lag spela. Tror det var Sverige-Moldavien (eller vice versa) senast.

Israel - England
Så här i efterhand ses det ju som ett solklart spel. Hade så många andra spel att tänka på att jag missade detta. England måste vara ett av de mest förutsägbara landslagen i Europa.

Grekland - Turkiet
Märklig match. Det var väl inte bara Nikopolidis som var usel utan hela backlinjen som annars tillhör en av Europas mest stabila. Förleddes här som så många andra att spela 0-0.

Tippar-Sven sa...

Hej igen niccel! Jag har också noterat att det tycks gå troll i att kommentera spel, du får dra igång en blog eller dylikt du också!

Håller med dig om att du lyckades få ett riktigt bra odds på Moldavien, 1.55 hemma mot ett lag som endast vunnit en kvalmatch någonsin är ju egentligen fantastiskt. Men som sagt, Malta is on fire at the moment...

Hoppas få höra dina kommentarer om framtida spel också - bara att hoppas att du ej blir "jinxad" om du gör det!

Mvh Tippar-Sven